Back to All Events

Formación de profesores y aprendices de "Técnica Alexander para el Parkinson" a través de Zoom


  • The Poise Project via Zoom (map)

Atención
LA INSCRIPCIÓN FINALIZA EL SÁBADO 10 DE JUNIO

Formación de profesores y aprendices de “Técnica Alexander para el Parkinson” a través de Zoom

¡Únete al equipo internacional de TA for Parkinson's!

“Alexander Technique for Parkinson's” Teacher & Trainee Training via Zoom

            Join the international AT for Parkinson’s team!

                        (Please scroll down for all this information in English)

The Poise Project está formando profesores y aprendices de TA de habla hispana para satisfacer la demanda que estamos creando de nuevos puestos de trabajo para trabajar con personas que viven con la enfermedad de Parkinson y sus familias en equipos de atención interdisciplinarios.

El Proyecto Poise, una organización benéfica con sede en Estados Unidos, ha estado desarrollando un proyecto internacional de base para ofrecer clases individuales y en grupo de Técnica Alexander a personas con Parkinson y a sus familias en todo el mundo. Estamos formando a profesores de Técnica Alexander en esta compleja enfermedad, y luego los ponemos en contacto con nuestra creciente red internacional de neurólogos, profesionales de la salud y líderes comunitarios.

¿Cómo pueden los profesores de Alexander ayudar mejor a las personas afectadas por esta enfermedad en las distintas fases de su evolución? Se incluirá a aprendices para que puedan entender mejor la enfermedad de Parkinson y para que se interesen por trabajar con esta población una vez que estén certificados como profesores de AT.

Por favor, vea este vídeo informativo sobre el proyecto en español e inglés:



¿Sabías que:

§ ¿La enfermedad de Parkinson es la 2ª enfermedad neurodegenerativa más común en todo el mundo después de la enfermedad de Alzheimer

§ ¿El Parkinson se considera actualmente la enfermedad humana más compleja?

§ ¿8.500.000 personas viven actualmente con la enfermedad de Parkinson en todo el mundo?

§ ¿150.000 personas viven actualmente con la enfermedad de Parkinson en España; 220,000 en Brasil; 90,000 en Argentina; y 500,000 en México?

§ ¿Actualmente se considera que el Parkinson está creciendo a un ritmo epidémico?

§ ¿La enfermedad de Parkinson es gravemente discapacitante en algunas partes del mundo de habla hispana debido a un diagnóstico tardío y a un tratamiento deficiente?

§ ¿Las personas de habla hispana que viven con Parkinson carecen de una autogestión fiable, de un estilo de vida y de una educación sobre la enfermedad debido a la falsa información y a las estafas de la "cura", a los estigmas sociales, y tienen un riesgo mucho mayor de aislamiento social, inactividad y depresión que pueden conducir a un avance más rápido de la enfermedad?

§ ¿Muchos países de habla hispana no disponen de programas de ejercicio y multidisciplinares para las personas que viven con la enfermedad de Parkinson que puedan ayudar a prevenir la progresión?

§ ¿Más profesionales de la salud necesitan formación sobre la enfermedad de Parkinson?

§ ¿La técnica Alexander es una intervención basada en la evidencia para mejorar la calidad de vida y la gestión de los síntomas de las personas con Parkinson?


¿Cómo pueden unirse a este proyecto internacional los profesores y estudiantes en prácticas de Alexander?

El primer paso para los profesores y aprendices de Técnica Alexander es recibir formación sobre los retos diarios de las personas que viven con un diagnóstico de Parkinson, y sugerencias prácticas y efectivas para enseñar a esta población en sus consultas privadas y presenciales.

El segundo paso para los profesores de Técnica Alexander es formarse en un plan de estudios en grupo desarrollado por The Poise Project, dirigido específicamente a personas que viven con la enfermedad de Parkinson y sus familias, y basado en pruebas, replicable y eficaz.

¿Cuándo se imparten los cursos de “TA para Parkinson?”

Si está interesado en dar el primer paso para llevar la Alexander a las personas que viven con el desafío de un diagnóstico de Parkinson a sus consultas privadas, The Poise Project ofrece un curso básicos de 12 horas en línea a través de Zoom en español e inglés entre semana en junio de 2023.

Entrenamientos entre semana: Miércoles y lunes, 14, 21, 26 y 28 de junio @ 17h00-20h00 GMT+2 en España (9h00-12h00 GMT-6) (10h00-13h00 GMT-5) (11h00-14h00 GMT-4) (12h00-15h00 GMT-3)

**Todas las sesiones se grabarán, por lo que si por cualquier motivo se pierde parte o la totalidad de una sesión, podrá revisar la grabación.**

La formación incluye:

La definición de la enfermedad de Parkinson y otros parkinsonismos relacionados

Etapas de progresión de la enfermedad de Parkinson

Tipos de diagnóstico del Parkinson

Causas del Parkinson

Medicamentos y tratamientos actuales para el Parkinson y su impacto en la enseñanza de la Técnica Alexander a esta población.

Dificultades y retos específicos de la enseñanza de Técnica Alexander a esta población, y cómo estar mejor preparado para ellos con el fin de ser eficaz

Comprensión de los muchos síntomas del Parkinson, tanto motores como no motores, con ejemplos en vídeo y con opciones experienciales

Algunas buenas prácticas que le ayudarán a abordar síntomas específicos en las sesiones de TA.

Los recursos incluyen:

Materiales sobre las etapas, causas y síntomas del Parkinson

Ejemplos en vídeo de los síntomas de la enfermedad de Parkinson

Ejemplos en vídeo de clases de AT para Parkinson

Investigaciones publicadas que apoyan la TA para el Parkinson, incluyendo la investigación realizada por The Poise Project

Folletos de investigación

Materiales de TA para Parkinson para usar como folletos

Guías para hablar con profesionales médicos y de la salud acerca de la TA.

Formularios de admisión con preguntas que usted podría hacer antes de la primera sesión de su cliente para entender en qué etapa se encuentra y qué síntomas tiene

Muestras de formularios de evaluación para obtener feedback de los participantes después de un curso de clases para apoyar la efectividad de la formación

DETALLES DE LA FORMACIÓN

12 horas de formación en directo (3 horas al día)

Limitado a 10 participantes por curso

Impartido en inglés con traductor al español

COSTE

Profesores en EE:

US$300 (Aprendices: $175)


Profesores en España, México, Colombia o Chile:

250 USD (Aprendices: 160 USD)

Profesores en Brasil o Uruguay:

150 USD (Aprendices: 80 USD)

Profesores en Argentina:

100 USD (Aprendices: 60 USD)

* * Todas las cuotas se utilizan para financiar y sostener el trabajo de The Poise Project y cubrir nuestros gastos de viaje al Congreso Mundial de Parkinson y organizar cursos de formación presenciales. * *

Si necesitas un plan de pago en dos partes, por favor contáctanos para más información.

INSCRIPCIÓN

1) Por favor, envíe un correo electrónico con "Fin de semana de TA para la formación de Parkinson" o "Entre semana de TA para la formación de Parkinson" en la línea de asunto a: info@thepoiseproject.org)

2) Por favor, realice el pago de una de estas dos formas para reservar su plaza:

Paypal: https://www.paypal.me/thepoiseproject

Transferencia bancaria: Por favor, solicite nuestra información RIB en su correo electrónico. Hay un cargo adicional de $15 por transferencia bancaria.

NOTA: Después de que completes esta formación básica, puedes dar el segundo paso y formarte en el currículo específico del curso grupal de TA basado en la evidencia para esta población y para los familiares cuidadores. The Poise Project está organizando cursos de formación presenciales en los siguientes países

Barcelona: (Tenga en cuenta el cambio de fechas)
8-10 de julio 8-10 July
Contacte con nosotros para más detalles o vaya a este enlace para obtener más información e inscribirse: https://www.thepoiseproject.org/barcelona

París: 5-9 de Octubre

Helsinki: 11-15 de Octubre

Sudamérica: Fechas por determinar en 2024

¿PREGUNTAS?

Monika Gross
monika.gross@thepoiseproject.org

En España: Maria de Marcos Garcia       
maria@mariademarcos.com

En Brasil: Merran Poplar
merran@merran.net

En Argentina: Valeria Primost
valeriaprimost@gmail.com

En México: Pablo Buniak
PabloBuniak@gmail.com

TESTIMONIALS

“ La formación sobre la técnica Alexander para la enfermedad de Parkinson no sólo fue informativa, sino realmente inspiradora: una experiencia que mereció mucho la pena. Aprendí mucho sobre todos los aspectos de la enfermedad de Parkinson y sobre cómo la técnica Alexander puede ayudar a mejorar la calidad de vida de los afectados por esta enfermedad. El formato Zoom de esta clase se presta muy bien al plan de estudios a la vez que proporciona mucho tiempo para interacciones personales, preguntas, y un diálogo valioso. Salí del curso sintiéndome inspirada habiendo adquirido no sólo nueva información sobre esta aplicación en particular, sino un aprecio renovado por poder enseñar la técnica Alexander a mi comunidad. Recomiendo totalmente esta formación a cualquier profesor de técnica Alexander, incluso si no está enseñando actualmente a alumnos que viven con la enfermedad de Parkinson. “

-Mary Beth Coolidge, Ohio, EE.UU.

“ Hace poco completé la formación de primer paso de The Poise Project, que me enseñó los retos diarios de las personas que viven con esta enfermedad tan complicada. También me puso al corriente de los diversos síntomas y formas en que se manifiesta la enfermedad de Parkinson. Los profundos conocimientos, la experiencia y la compasión de Monika fueron evidentes en todo momento. Su enseñanza fue clara y exhaustiva, y recomiendo este curso como primer paso para formarnos como profesores de Alexander en el trabajo con la creciente población de personas afectadas por la enfermedad de Parkinson. “

-Raewyn Khosla, Ottawa, Canadá

" Recomiendo encarecidamente hacer el curso de TA para Parkinson con The Poise Project. Ha sido una oportunidad de aprendizaje muy valiosa - la forma en que se organizó y se llevó a cabo abrió todo un nuevo mundo de mayor comprensión y una mayor empatía en torno al tema. También estoy deseando sumergirme en todo el material adicional que se nos ha proporcionado. Las personas que padecen la enfermedad de Parkinson son una comunidad agradecida y motivada, y podemos ayudarles enormemente con la técnica Alexander. Es una gran ventaja saber más sobre la enfermedad. Gracias, Monika! "

-Cathy Sommer, Edinburg, Escocia Reino Unido




ALL THE INFORMATION IN ENGLISH IS BELOW

The Poise Project is training Spanish speaking AT teachers and trainees to meet the demand we are creating for new jobs to work with people living with Parkinson’s disease and their families on interdisciplinary care teams.

The Poise Project, a charity based in the United States, has been growing an international grassroots project to bring individual and group Alexander classes to people living with Parkinson’s and their families around the globe. We are training AT teachers in this complex disease, and then connecting them to our growing international network of neurologists, allied health professionals, and community leaders.

How can Alexander teachers best help people affected by this disease at different stages of its progression? Trainees will be included so that they can better understand Parkinson's disease and become interested in working with this population once they are certified as AT teachers.

Please view this Informational video about the project in Spanish and English

Did you know that:

§  Parkinson's disease is the 2nd most common neurodegenerative disease worldwide after Alzheimer’s disease?

§  Parkinson’s is now considered to be the most complex human disease?

§  8,500,000 people are currently living with Parkinson’s disease worldwide?

§  150,000 people are currently living with Parkinson’s disease in Spain today; 220,000 in Brazil; 90,000 in Argentina; and 500,000 in Mexico?

§  Parkinson’s is now considered to be growing at epidemic rates?

§  Parkinson’s has no cure?

§  Parkinson’s Disease is severely disabling in parts of the Spanish speaking world because of late diagnosis and poor treatment?

§  Spanish speaking people living with Parkinson’s lack trustworthy self management, lifestyle, and disease education due to false information and “cure” scams, social stigmas, and have much higher risks of social isolation, inactivity, and depression that can lead to more rapid disease advancement?

§  Many Spanish-speaking countries don’t have exercise and multidisciplinary programs for people living with Parkinson’s disease that can help prevent progression?

§  More health professionals need training in Parkinson’s disease?

§  Alexander technique is an evidence-based intervention for improving the quality of life and management of symptoms for people living with Parkinson’s?

How can AT Teachers and Trainees Join this International Project?

The first step for AT teachers and trainees is to be educated about the daily challenges of people living with a diagnosis of Parkinson’s, and practical and effective suggestions to teach this population in your private, in person practices.

The second step for Alexander Techniques teachers is to train in a group curriculum developed by the Poise Project that is specifically targeted to people living with Parkinson's disease and their families and is evidence-based, replicable and effective.

When are “AT for Parkinson’s” trainings being offered?

If you are interested in taking the first step to bring AT to people living with the life challenge of a diagnosis of Parkinson’s into your private practices, The Poise Project is offering two foundational 12 hour online trainings via Zoom in Spanish and English on either weekends or weekdays in June 2023.

WEEKEND trainings:  Saturdays & Sundays, June 17, 18, 24 & 25 @ 17h00-20h00 GMT+2 in Spain (9h00-12h00 GMT-6) (10h00-13h00 GMT-5) (11h00-14h00 GMT-4) (12h00-15h00 GMT-3)

WEEKDAY trainings:  Wednesdays & Mondays, June 14, 19, 21 & 26 @ 17h00-20h00 GMT+2 in Spain (9h00-12h00 GMT-6) (10h00-13h00 GMT-5) (11h00-14h00 GMT-4) (12h00-15h00 GMT-3)

All sessions will be recorded, so if for any reason you miss all or part of a session, you can review the recording.

Training includes:

·       The definition of Parkinson’s disease and other related Parkinsonisms

·       Stages of progression of Parkinson’s disease

·       Types of Parkinson’s diagnoses

·       Causes of Parkinson’s

·       Current medications and treatments for Parkinson’s, and how they impact how you teach AT to this population

·       Specific difficulties and challenges unique to teaching AT to this population, and how to be better prepared for them in order to be effective

·       Understanding the many symptoms of Parkinson’s, both motor symptoms and non-motor symptoms, with video examples, and with experiential options

·       Some best practices that will help you address specific symptoms in AT sessions

Resources include:

·       Materials on the stages, causes, and symptoms of Parkinson’s

·       Video examples of symptoms of Parkinson's disease

·       Video examples from AT for Parkinson’s classes

·       Published research supporting AT for Parkinson’s, including the research done by The Poise Project

·       Research handouts

·       AT for Parkinson’s materials to use as handouts

·       Guidelines for speaking to medical and allied health professionals about AT

·       Intake forms with questions you might ask prior to your client’s first session to understand what stage they are in and what symptoms they have

·       Sample evaluation forms to get feedback from your participants after a course of lessons to support the effectiveness of your trainings

TRAINING DETAILS

12 hours of live training (3 hours per day)

Limited to 10 participants per course

Taught in English with Spanish translator

COST*

Teachers in USA:

US$300 (Trainees: $175)

Teachers in Spain, Mexico, Columbia or Chile:

            US$250 (Trainees: $160)

Teachers in Brazil or Uruguay:
US$150 (Trainees: $80)

Teachers in Argentina:

            US$100 (Trainees $60)

All fees are used to fund and sustain the work of The Poise Project and cover our travel expenses to the World Parkinson's Congress and organize face-to-face training courses

*If you need a two-part payment plan, please contact us for information

REGISTRATION

1)    Please send an email with either “Weekend AT for Parkinson’s Training” or “Weekday AT for Parkinson’s Training” in the subject line to: info@thepoiseproject.org

2)    Please make your payment in one of these two ways to reserve your place:

·      Paypal: https://www.paypal.me/thepoiseproject

·      Wire Transfer: Please ask for our RIB information in your email. There is an additional fee of $15 for a wire transfer.

NOTE: After you complete this foundational training, you can take the second step and train in specific evidence-based AT group course curriculum for this population and for family care partners. The Poise Project is organizing in person curriculum trainings in the following countries:

Barcelona: 30 June-2 July and 9-11 July
Contact us for more details or go to this link: https://www.thepoiseproject.org/barcelona

Paris: October 5-9

Helsinki: October 11-15

South America: Dates TBA in 2024

 

QUESTIONS?

Monika Gross                       
monika.gross@thepoiseproject.org

In Spain: Maria de Marcos Garcia       
maria@mariademarcos.com

In Brazil: Merran Poplar
merran@merran.net

In Argentina: Valeria Primost
valeriaprimost@gmail.com

In Mexico: Pablo Buniak
PabloBuniak@gmail.com

TESTIMONIALS

‘The Alexander technique training for Parkinson’s was not just informative, but truly inspirational - a very worthwhile experience. I learned so much about all aspects of Parkinson's disease and how beautifully Alexander technique can aid in improving the quality of life of those affected by this disease. The Zoom format of this class lends well to the curriculum while also providing plenty of time for personal interactions, questions, and valuable dialogue. I left the course feeling inspired: having gained not only new information about this particular application but a renewed appreciation for being able to teach Alexander technique to my community. I fully recommend this training to any Alexander technique teacher, even if you are not currently teaching students living with Parkinson's disease. ‘

—Mary Beth Coolidge, Ohio USA

 

'I recently completed The Poise Project's first step training which taught me about the daily challenges of people living with this extremely complicated disease. It also gave me background into the varied symptoms and ways Parkinson's disease manifests. Monika's deep knowledge, experience and compassion were evident at all times. Her teaching was clear and comprehensive and I can recommend this course as a first step into educating ourselves as Alexander teachers about working with the growing population of people affected by Parkinson’s disease.’

—Raewyn Khosla, Ottawa Canda

 

‘I highly recommend taking the AT for Parkinson's training with The Poise Project. It has been highly valuable learning opportunity - the way it was organized and conducted opened whole new world of better understanding - both detailed knowledge and heightened empathy around the topic. I am also excited to dive into all of the bonus materials shared with us. People suffering from Parkinson’s disease are a grateful and motivated community and we can help them tremendously with Alexander technique. It is a great bonus to know more about the disease. Thank you, Monika!’

—Cathy Sommer, Edinburg, Scotland UK